MEDALLA CONMEMORATIVA

MEDALLA CONMEMORATIVA

Gonzalo Sánchez Mendizábal

Escultor con obradoiro en Madrid

Bronce

Fundición

9 cm (diámetro) x 1 cm

Doazón do autor

A Torre de Bermúdez, obra civil datada entre 1540 e 1545, foi construída e decorada por un taller de arquitectura instruído nos saberes de Rodrigo Gil de Hontañón, o gran mestre de arquitectura introdutor de solucións castelás nas principais empresas alzadas por aquel entón no antigo reino da Galiza. Un dos seus discípulos, Juan Pérez, o que figura como mestre de obras na catedral de Santiago de Compostela e na basílica do gremio de mareantes de Pontevedra, témolo documentado traballando no Caramiñal.

2016 foi ano que sumaría a dupla efeméride do 150 aniversario do nacemento de Ramón del Valle-Inclán e do 40 aniversario da declaración desta torre dos Valle Bermúdez como Monumento Nacional de carácter Histórico-Artístico, sede dunha colección patrimonial de primeira orde para o país como é o Museo Valle-Inclán. Ámbalas conmemoracións inspirarían esta medalla artística. Así queda constancia nos motivos e lemas que reproduce. Trátase dunha peza artística de calidade e alto sentido simbólico, dedicada a un escritor de prestixio para a literatura mundial e a unha das súas residencias máis queridas e admiradas.

O seu autor, Gonzalo Sánchez Mendizábal, quen ademais de creador é tratadista de escultura, con estudio profesional en Madrid e obras en coleccións de Nova York, Londres, Berlín, Roma, Madrid, deseña unha medalla de canons clásicos. Anverso. Ó centro, efixie do escritor modelada a partir dun retrato de estudio feito polo fotógrafo Alfonso Sánchez Portela en 1932, xirada á súa esquerda. Lenda, escrita en caracteres de estilo modernista, MUSEO DE DN. RAMON MARIA DEL VALLE-INCLAN * MMXVL *. Reverso. Ó centro, tondo clásico coa serea presente na fachada principal do inmóbel, adaptación en pedra dun gravado firmado por Lucas van Leyden. Lenda, MI CASA DE LAS TORRES DE BERMUDEZ * LA CASA MAS BONITA DE GALICIA *. A frase reproducida, pronunciada polo xenial literato galego en declaracións de prensa efectuadas no diario EL PUEBLO GALLEGO, en 1922, testemuña o grande aprecio que o “Señor do Caramiñal” sentía por este palacete renacentista.

2  Medalla final reverso DEFI.jpg

MEDALLA CONMEMORATIVA

Gonzalo Sánchez Mendizábal

Escultor con obrador en Madrid

Bronce

Fundición

9 cm (diámetro) x 1 cm

Donación del autor

La Torre de Bermúdez, obra civil fechada entre 1540 y 1545, fue construida y decorada por un taller de arquitectura instruido en los saberes de Rodrigo Gil de Hontañón, gran maestro de arquitectura introductor de soluciones castellanas en las principales empresas alzadas por aquel entonces en el antiguo reino de Galicia. A uno de sus discípulos, Juan Pérez, quien figura como maestro de obras en la catedral de Santiago de Compostela y en la basílica del gremio de Mareantes de Pontevedra, lo tenemos documentado trabajando en O Caramiñal.

2016 fue año que sumaría la dupla efeméride del 150 aniversario del nacimiento de Ramón del Valle-Inclán y del 40 aniversario de la declaración de esta torre de los Valle Bermúdez como Monumento Nacional de carácter Histórico-Artístico, sede de una colección patrimonial de primer orden para el país como es el Museo Valle-Inclán. Ambas conmemoraciones inspirarían esta medalla artística. Así queda constancia en los motivos y lemas que reproduce. Se trata de una pieza artística de calidad y alto sentido simbólico, dedicada a un escritor de prestigio para la literatura mundial y a una de sus residencias más queridas y admiradas.

Su autor, Gonzalo Sánchez Mendizábal, quien además de creador es tratadista de escultura, con estudio profesional en Madrid y obras en colecciones de Nueva York, Londres, Berlín, Roma, Madrid, diseña una medalla de cánones clásicos. Anverso. Al centro, efigie del escritor modelada a partir de un retrato de estudio hecho por el fotógrafo Alfonso Sánchez Portela en 1932, girada a su izquierda. Leyenda, escrita en caracteres de estilo modernista, MUSEO DE DN. RAMON MARIA DEL VALLE-INCLAN * MMXVL *. Reverso. Al centro, tondo clásico con la sirena presente en la fachada principal del inmueble, adaptación en piedra de un grabado firmado por Lucas van Leyden. Leyenda, MI CASA DE LAS TORRES DE BERMUDEZ * LA CASA MAS BONITA DE GALICIA *. La frase reproducida, pronunciada por el genial literato gallego en declaraciones de prensa efectuadas al diario EL PUEBLO GALLEGO, en 1922, testimonia el gran aprecio que el “Señor del Caramiñal” sentía por este palacete renacentista.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *